Sportrepen voor hardlopen - BOOST je energie

BOOST je energie

Sportrepen voor hardlopen

Sportrepen zijn tegenwoordig essentieel voor hardlopers. De repen geven je meer energie, waardoor je tot aan het einde van je hardloopsessie beter kunt volhouden.

24 aanbiedingen tot 9% korting

Tips sportrepen voor hardlopen

Met sportrepen die koolhydraten bevatten geef je je lichaam vóór en tijdens het hardlopen de juiste hoeveelheid energie. Hierdoor raak je minder snel verzwakt en kun je tot aan het einde betere prestaties leveren.

1. Verschil tussen energie- en eiwitreep

Sportrepen voor hardlopen geven je lichaam snel energie en het is vooral een compacte vorm van energie. Een sportreep is vergelijkbaar met de energie van 3 boterhammen. Het is niet alleen compacter, maar grootste voordeel is dat het vooral sneller opgenomen wordt door je lichaam dan wanneer je een banaan of een boterham eet.

Energierepen

Een energierepen voor hardlopen zijn sportrepen die speciaal zijn samengesteld om de sporter vlak voor of tijdens de training of wedstrijd van extra energie te voorzien. Een Energy Bar is makkelijk mee te nemen zodat je deze zelfs tijdens de inspanning kunt nuttigen. Kort ná het hardlopen zijn energierepen die proteïne bevatten uitermate efficiënt om je reserves bij te vullen.

Eiwitrepen

Eiwitrepen of protein bars genoemd, zijn een lekkere en snelle manier om extra eiwitten binnen te krijgen. Eiwitten dragen bij aan de instandhouding van sterke botten en de groei van spiermassa. Daarnaast ondersteunen eiwitten snel herstel van de spieren na fysieke inspanning.

2. Juiste hoeveelheid energie

Het voordeel van een sportreep is dat deze zo is samengesteld dat je precies de juiste hoeveelheid aan voedingsstoffen binnenkrijgt. Sportrepen voor hardlopen bevatten gemiddeld tussen de 20 en 40 gram koolhydraten per reep. Dit maakt ze perfect als aanvulling van je koolhydraat voorraad tijdens het sporten. Ze zijn compact en makkelijk mee te nemen en dus ideaal voor in je broekzak tijdens het hardlopen.

Als je jouw energie uit je andere voeding haalt door bijvoorbeeld voor je training een banaan te eten dan zul je best wel wat extra energie krijgen, maar in vergelijking met een sportreep zal dit wat minder effectief voor je training uitpakken.

3. Wanneer eten

Sportrepen voor hardlopen zijn een ideale manier om voldoende energie met je mee te nemen met hardlopen. Ze zijn klein en bevatten veel koolhydraten. Het is echter wel aan te raden ze in te nemen tijdens momenten van lage intensiteit, zodat je lichaam ze makkelijker kan verteren.

4. Probeer eerst een reep uit

Er zijn een hele hoop verschillende repen op de markt met verschillende samenstellingen en natuurlijk smaken. Probeer daarom eerst wat varianten uit, voordat je een sportreep meeneemt naar een wedstrijd.

Sommige sportrepen kunnen bijvoorbeeld heel anders smaken dan je denkt of werken niet goed op je maag. Tijdens trainingen kun je gemakkelijk een aantal repen uitproberen en dan kun je een favoriet kiezen die jou het meeste energie en kracht geeft en gemakkelijk voor je lichaam te verteren is.

Sportrepen voor hardlopen delen:

Vind jouw sportreep

Het nuttigen van sportrepen voor hardlopen zorgt voor optimale prestaties en beter herstel.

24 aanbiedingen tot 9% korting

Meer voeding kooptips

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.